آیا مینای دندان از بین رفته، مجددا برگشت خواهد کرد؟

درمان از بین رفتن مینای دندان داروی گیاهی برای تقویت مینای دندان

آیا مینای دندان از بین رفته، مجددا برگشت خواهد کرد؟

درمان از بین رفتن مینای دندان داروی گیاهی برای تقویت مینای دندان

چه چیزی باعث فرسایش مینای دندان خواهد شد

هیچ میدانید مینای دندان تمام سطوح دندان را می پوشاند و نوعی عملکرد محافظتی و عایق ایجاد می کند. این پوشش نازک بسیار سخت است و به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند. با این حال، مینای دندان می تواند مستعد سایش، ترک خوردن و پوسیدگی باشد. پوسیدگی مینای دندان باعث ایجاد حفره، حساسیت و درد در ناحیه می شود. دانستن چگونگی تشخیص علائم و نشانه های اولیه پوسیدگی مینای دندان یکی از بهترین راه ها برای محافظت از دندان ها است.



علائم و نشانه های پوسیدگی مینای دندان چیست





علائم و نشانه های پوسیدگی مینای دندان چیست :

اگر از پوسیدگی یا فرسایش مینای دندان رنج می برید، علائم شما بسته به شدت پوسیدگی متفاوت خواهد بود. برخی از علائم رایج فرسایش مینای دندان عبارتند از:

  •  ممکن است هنگام خوردن غذاها یا نوشیدنی های گرم، سرد یا شیرین احساس درد کنید.
  •  فرورفتگی های کوچکی که بر روی سطح دندان در اثر فرسایش مینای دندان مشاهده می شود.
  •  با از بین رفتن مینا، عاج بیشتر به چشم می آید.
  • کناره ها و لبه های دندان بیشترین ساییدگی و پارگی را خواهند داشت.



چه چیزی باعث فرسایش مینای دندان خواهد شد



چه چیزی باعث فرسایش مینای دندان خواهد شد :

پوسیدگی و فرسایش مینای دندان می تواند نتیجه عوامل محیطی و عادات بهداشتی دهان و دندان باشد. آنچه می خورید و می نوشید، نحوه مسواک زدن و حتی استفاده از برخی داروها می تواند بر وضعیت مینای دندان شما تأثیر بگذارد.به عنوان مثال، نوشیدن نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین، لایه ای از قند را روی دندان های شما ایجاد میکنئد . هنگامی که باکتری های موجود در دهان با قند تعامل می کنند، اسیدهایی را تشکیل می دهند که مینای دندان را از بین می برد.




چه چیزی باعث فرسایش مینای دندان خواهد شد



جمع بندی :

بهتر است  آب فراوان بنوشید همیشه از مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین پرهیز نمایید و عادات بهداشتی دهان و دندان را رعایت کنید. دندان های خود را با استفاده از مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. روزانه نخ دندان بکشید تا ذرات غذا و پلاک را از نواحی صعب العبور پاک کنید و به طور مرتب برای تمیز کردن و معاینه دندان به دندانپزشکی مراجعه بفرمایید. تشخیص زودهنگام پوسیدگی مینای دندان می تواند به جلوگیری از مشکلات دردناک تر و پیچیده تر دهان کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد